Bestuur

Het bestuur van stichting Mariposa bestaat uit vijf personen die zich vrijwillig inzetten voor de stichting. Het bestuur heeft als taak de doelstellingen van de stichting te realiseren.

De bestuurders van stichting Mariposa dragen een warm hart toe aan kinderen en dieren. Samen proberen zij binnen de mogelijkheden zo veel mogelijk kinderen uit achterstandsgezinnen/bijstandsgezinnen te ondersteunen en dierenleed tegen te gaan en/of voorkomen.

Download hier ons beleidsplan.

Het bestuur bestaat uit de volgende personen:

• Faith Onink, voorzitter
  • Esmee Onink, penningsmeester
  • Kristel van Vlijmen, secretaris
  • Marc Burgers, bestuurslid
  • Eric Karsemakers, bestuurslid

Groepsfoto toevoegen

Persoonlijke noot Esmee Onink

Ik ben Esmee Onink, ik ben 19 jaar oud. Graag draag ik bij aan het doel van deze stichting, omdat ik het belangrijk vind om kinderen en dieren te helpen die het minder goed getroffen hebben. Ik wil bewust bezig zijn om respect te hebben voor kinderen en dieren en vind het fijn dat ik op deze manier iets voor hen kan betekenen. Hopelijk kunnen we meer bewustzijn creëren voor de kinderen en dieren om ons heen.

Persoonlijke noot Marc Burgers

Toen Ronald Onink mij vroeg of ik een bijdrage wilde leveren aan stichting Mariposa, was ik vereerd om dat te mogen doen. Op deze manier krijg ik een extra kans om een bijdrage te leveren aan twee doelen die mij na aan het hart liggen.

Mijn gezin verkeert in een luxe positie waarin wij onszelf weinig hoeven te ontzeggen. Helaas is dat voor veel kinderen in andere gezinnen volstrekt anders. Datgene wat onze dochter volstrekt gebruikelijk vindt, lijkt voor veel kinderen onbereikbaar. Daar wil ik graag verandering in brengen. Het hele probleem oplossen kan ik niet, maar een steentje bijdragen wel. Hoe mooi is dat!

Persoonlijke noot Faith Onink

Wij zien een wereld waarin veel mensen en bedrijven bereid zijn een maatschappelijke bijdrage te willen leveren. Stichting Mariposa is een stichting waar mensen zich vrijwillig inzetten zonder hier zelf beter van te worden. Dit gedachtegoed spreekt mij aan.

Ieder heeft een eigen reden om bij te dragen aan deze stichting en dit is die van mij: ter nagedachtenis van mijn overleden neef Raul Onink, is stichting Mariposa opgericht. De stichting is een speciale manier om hem te blijven herinneren.

Daarnaast vind ik het fijn om anderen te helpen die daar zelf niet toe in staat zijn. Ik ben gevoelig voor onrecht en wil er alles aan doen wat ik kan om kinderen en dieren zo veel mogelijk te ondersteunen en helpen.

Persoonlijke noot Eric Karsemakers

Mijn naam is Eric Karsemakers, ik ben 54 jaar, samenwonend en vader van een zoon en een dochter.

Ik ben geboren en getogen in de regio Eindhoven. Naast een bestuursfunctie bij een kleine stichting voor Kenia wil ik ook graag lokaal een bijdrage leveren aan een beter leven voor mensen en dieren in Europa.

Mijn drijfveer is een bijdrage leveren aan een kleine stichting. Ik realiseer me dat ik daarmee niet de wereld compleet verander, maar wel het verschil kan maken voor kleine groepen of individuen.

Met creativiteit streef ik naar 100% rendement om zorgvuldig de giften om te zetten in toegevoegde waarde (een geluksmoment) voor onze doelgroepen.

Persoonlijke noot Kristel van Vlijmen

Dierenleed heeft me altijd aangetrokken. Dieren zijn weerloos en afhankelijk van de goedheid en zorgzaamheid van de mens. Zelf heb ik al 14 jaar drie katten via een stichting die zich inzet om verwaarloosde en gedumpte huisdieren te herplaatsen.
Kinderen zijn net zo weerloos en afhankelijk, waar ik me als kersverse moeder zeer bewust van ben. Ik ben dan ook enorm trots om medebestuurder te mogen zijn van deze fantastische stichting. Samen zullen wij ons steentje bijdragen aan een betere wereld voor kind en dier.